Over ons....het repertoire

Ons repertoire of te wel.... wat zingen we?

Gedurende de lange muzikale ontdekkingstocht over de woelige baren die ons koor reeds achter de rug heeft, is het ruim goed gevuld geraakt met liederen die iets met de zee van doen hebben. Dit kunnen traditionele shanties zijn maar ook liedjes met een blues-achtig karakter, die bijvoorbeeld het vergaan van een schip of juist het redden van een schip in nood bezingen. Of gaan over een gemaakte reis of het emigreren naar een ander werelddeel waarbij een oceaan werd overgestoken.

De bundel telt 77 liedjes in de Nederlandse, Engelse, Duitse en Russische taal. Zelfs voor Samoaans draait het Vlielander Zeemanskoor de hand niet om.

Nu zingen we niet alle liedjes in een seizoen. Onze Dirigent Suus maakt samen met de muziekcommissie voor elk seizoen een keuze. Benieuwd hoe het repertoire voor 2024 eruit ziet? Klik dan hier.

Een heel speciaal project voor het koor was het op de (dek)planken zetten van een heuse musical genaamd Willem de Vlamingh. Hij was een Vlielander commandeur die in de 17e eeuw naam maakte door het Zuidland, het tegenwoordige Australië, aan te doen en gedeeltelijk in kaart te brengen.

Deze musical, geschreven door de Vlielandse Marjan Woestenburg, werd ingestudeerd en diverse malen opgevoerd in 2004 ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van het Vlielander Zeemanskoor. Het was een eclatant succes en veel eilanders en gasten van Vlieland hopen nog steeds op een vervolg!

Met de presentatie van de meest recente cd in de Nicolaaskerk op zaterdagavond 11 juni 2011, is het aantal uitgebrachte cd’s met liedjes uit ons repertoire op 5 gekomen.

Klik op de onderstaande afbeeldingen om meer te weten te komen over onze cd's.

2011  CD-5                                                        2005  CD-4

1999  CD-3                                                         1997  CD-2